En nybörjarblogg med en nybörjare i trädgården...

Här ska jag försöka dokumentera försöken att sköta om diverse växter på min vildvuxna men fina sommarstugetomt i Sörmland...

lördag 11 augusti 2012

Växthusbilder

Bilder utanför och inuti växthuset. Borlottibönorna är de stora klängväxterna, tomaterna ser skruttiga ut men ger fortfarande skörd. Paprikaplantorna ger frukt! Pelargonpresent från nån växtleverans ser ganska vacker ut med mörkröda blommor.

Nu ska jag fröså så det står härliga till!!

2 kommentarer:

  1. Vi har verkligen olika profiler på vårt växthusliv! Men vad ska du fröså nu?

    SvaraRadera
  2. Haha, ja det har vi nog, även om jag inte kan beskriva skillnaderna direkt - kan mitt vara lite mer vildvuxet?? :-)

    Jag frösår sommarblommor som får övervintra och sedan komma igång tidigt. Riddarsporre, vallmo, klint, daggkåpa är lite av det som kom i jorden igår.

    Mitt nya projekt är att göra frösådden mer hanterbar för större plantvolymer. Då krävs lite mer likartade verktyg som brätten, brickor och märkning för att inte allt ska bli pluttrigt och så glömmer jag bort sorterna ändå. Om jag ska få en lite mer redig "cut flower garden" så behövs lite större volymer.

    SvaraRadera