En nybörjarblogg med en nybörjare i trädgården...

Här ska jag försöka dokumentera försöken att sköta om diverse växter på min vildvuxna men fina sommarstugetomt i Sörmland...

torsdag 2 augusti 2012

Skördetid!

Å så fina rosorna är - tack snälla A för att du donerade dem till mig!

Här på landet var det härligt att se den fina vidjehortensian som blommar så tacksamt hela sommaren. Har skördat bondbönor, borlottibönor och tomater, tack E för dem!! Imorgon ska jag skörda svarta vinbär och baka nåt smarrigt..

1 kommentar:

  1. Vad konstigt, jag skrev en kommentar här i går, men den är borta! Nåväl: Välkommen hem igen! Vilken givmild trädgård du har. Mina tomater har ännu inte mognat, men är på G. Liksom luktärterna. Och det andra. Jag har haft barnbarnen här några dagar och har inte gjort ngt åt min blogg. Men snart så.

    SvaraRadera