En nybörjarblogg med en nybörjare i trädgården...

Här ska jag försöka dokumentera försöken att sköta om diverse växter på min vildvuxna men fina sommarstugetomt i Sörmland...

söndag 26 augusti 2012

Närgånget besök

Igår kväll slängde jag ett getöga mot växthuset, hade inte hört nåt speciellt..














Älgkon med två kalvar som vi sett tidigare kände sig tydligen ganska bekväma med att beta bredvid kalhygget. När vi sett dem kommer de alltid ut från vår väldigt tätbevuxna granskog som ligger precis bredvid vår tomt.























































Nu är frågan; är detta bra eller dåligt? De har inte varit inne i vår trädgård (vi har staket - men det är nog inte mer än ett litet skutt över för dem) men jag kan känna mig lite osäker på hur vana de ska vara vid människor. Kanske gillar de vår musik som vi kör på stereon, Prince och Bob Seger om vartannat :-) Mäktiga djur är de iallafall!

1 kommentar:

  1. Vi har också älgar, det är väldigt roligt - för oss! Men de älskar våra grannars fruktträd och till och med vinbärsbuskarna- så de är inte särskilt populära. Det gäller att de inte får smak på era växter. Och de är inte alls rädda, vad ska de vara rädda för? Vi är ju ganska harmlösa.

    SvaraRadera