En nybörjarblogg med en nybörjare i trädgården...

Här ska jag försöka dokumentera försöken att sköta om diverse växter på min vildvuxna men fina sommarstugetomt i Sörmland...

torsdag 9 augusti 2012

Bäst och sämst

Ska snart skriva om mina bästa odlingar i år respektive de som inte funkat.

Den växt som jag kallade isop är i själva verket en riddarsporre, jag frösådde några för ett par, tre år sedan och gav upp då inget grodde. Trodde jag. Denna har frösått sig själv och var sannerligen vacker med sin indigoblåa färg. Tror det kom en andra, lite svagare blomning efter nerklippning i somras.

1 kommentar:

  1. Rosen Sommerwind, är det den lite mörkare rosa? Den är vacker. Isopen/riddarsporren - det var den trodde att du fått av P? Jag hade tänkt att be att få frön men jag undrar om riddarsporren klarar sig hos oss. Jag råkade kasta änkarna du skickade om Bergianska mm. Har du kvar dessa? Kram

    SvaraRadera