En nybörjarblogg med en nybörjare i trädgården...

Här ska jag försöka dokumentera försöken att sköta om diverse växter på min vildvuxna men fina sommarstugetomt i Sörmland...

torsdag 30 maj 2013

Inspiration

Eva, du frågade om min inspiration från Englandsbesöket. Klurig fråga för jag kände mig nog inte alldeles inspirerad i några nya banor. Kanske att jag tänker att odla MYCKET av det som jag gillar, det blir väldigt vackert. Samtidigt gillar jag ju cottage garden-stilen som är väldigt informell och tufsig. Det här med att fylla rabatten med växter är svårt! Jag har en massa glapp och tomma platser. Ska det till en proppad rabatt så blir det ett fasligt planterande av plantor, flera hundra för en lite större rabatt!



1 kommentar:

  1. Skönt att höra, att du inte blev så himla inspirerad. Att fylla rabatterna är väl inget problem, det finns ju så MYCKET! Och så växer ju plantorna till sej och fyller ut så bra. Och se så fint det är med vanliga hederliga svenska växter!! Så fin narciss är en njutning i all sin enkelhet.

    SvaraRadera