En nybörjarblogg med en nybörjare i trädgården...

Här ska jag försöka dokumentera försöken att sköta om diverse växter på min vildvuxna men fina sommarstugetomt i Sörmland...

söndag 12 maj 2013

Trädgårdshelg

Jag har varit i farten i fyra hela dagar vilket varit skoj. Mycket blev gjort men det finns en hel del kvar.

Temperaturen gick upp till 36,8 i växthuset idag, det är inte många växter som älskar den värmen...

Har en jäkla massa omskolade plantor och mer lär det bli. Det mesta ska ju planteras ut men då behöver det bli varmare.

Luktärtorna (en del av dem) är planterade och får klänga på kvistar.

Majs hoppas jag på i år och tänker behålla dem i växthuset, hoppas de hinner mogna i år.

Odlingslådorna ser bra ut, har inte planterat ut allt men det är på g.

Afrikas blå lilja (Agapanthus) blommade inte förra året men övervintrade snällt. Nu håller jag tummarna.

Sådde vildblommor på några ställen också och fick täcka med fiberduk. Hoppas på fina sommarblommor!

Chloe hade även hon en fin helg tror jag, hon sov sött i bilen på väg hem.

Nu är det måndag imorgon. Bring it on!





















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar