En nybörjarblogg med en nybörjare i trädgården...

Här ska jag försöka dokumentera försöken att sköta om diverse växter på min vildvuxna men fina sommarstugetomt i Sörmland...

måndag 4 mars 2013

Vintersticklingar

Från svartvinbärsbuskarna som jag gallrade för inte så länge sedan och som jag kastade på komposten behöver genast tas om hand!

Nu har jag läst om att man lätt som en plätt (?) tar sticklingar som sedan rotar sig under året.

Här står det mer: http://stocksundgarden.blogspot.se/2011/03/vintersticklingar-saaa-kul.html?m=1

Så vårdslöst av mig att inte tänka på dessa finfina små bärbuskar, de gav massor av frukt förra året.

1 kommentar:

  1. Tack för påminnelsen. Har en stickling från en vinbärsbuske som övervintrat i boden. Får den inte vatten nu så tuppar den nog av. Vilken räddare du är :)

    Kram
    //Linda

    SvaraRadera