En nybörjarblogg med en nybörjare i trädgården...

Här ska jag försöka dokumentera försöken att sköta om diverse växter på min vildvuxna men fina sommarstugetomt i Sörmland...

fredag 29 mars 2013

Påskkänslorna tog överhanden..

Och jag gjorde en megabeställning från England! Det är ganska små plantor så det blir inte så fasligt dyrt (min ursäkt)..

Ungefär såhär blev det då:

Nävor - 8 sorter (Alba, Elke, Espresso, Blushing Turtle, Tiny Monster, Magnificum Rosemoor, Amy Doncaster, Wargrave Pink)

Hortensia - 2 sorter (Vanilla Fraise, Villosa)

Magnolia - 3 sorter (Susan, Stellata, praktmagnolia)

Clematis - 3 sorter (Montana, Prince Charles, Mrs N Thompson)

Höstanemon - 2 sorter (September Charm, Andrea Atkinson)

Växtsamlare, jag?



1 kommentar:

  1. Jag håller tummarna för att allt trivs hos dej. Men vad ska du göra om allt trivs och växer? Du kommer ju inte att få plats till slut. Ja, just det - köpa en ny tomt var det ju! Med flera växthus på! Kram

    SvaraRadera