En nybörjarblogg med en nybörjare i trädgården...

Här ska jag försöka dokumentera försöken att sköta om diverse växter på min vildvuxna men fina sommarstugetomt i Sörmland...

lördag 23 mars 2013

Det blev akuten..

Jag blev rådd att uppsöka akutvård då magsmärtorna bara förvärrades. Vilken upplevelse det är att vara akutpatient: man skjutsas fram och tillbaka, olika sköterskor och läkare avbyter varann, olika avdelningar och hela tiden den enorma väntan som liksom känns oändlig.

Efter diverse prover så misstänkte de blindtarmsinflammation så jag fick stanna kvar på observation. Vid femtiden på morgonen hade jag så ont att jag fick morfin...som bomull mot smärtan.

Som tur var klingade smärtorna av på morgonen och jag fick åka hem. Behöver dock uppsöka vårdcentral då jag hade extremt låga blodvärden.

Här är jag på uppvaket, skönt med egen säng och "tyst" (storsnarkande kvinna i båset bredvid) rum. På akuten ligger man i korridoren där folk springer förbi som yra höns, berusade och dementa i salig blandning. Fredagskväll o allt..

Men jag är så glad att vara hemma igen!

3 kommentarer:

  1. Nej men vilken otur! Fick du penicillin? Jag fick blindtarmsinflammation a long time ago. Efter en månad av olika läkarbesök efter diverse konstiga smärtor så blev det akutoperation. Och se, frisk på direkten. Krya på dej! Kram

    SvaraRadera
  2. Men, din stackare! Kan inte ens föreställa mig hur ont du har haft. Så glad att du mår bättre!!!

    Här kommer en stor krya på dig-kram
    //Linda

    SvaraRadera
  3. Tack snälla för fina kommentarer. Mår bättre men är fortfarande lite svajig i magen.. Håller tummarna för vill inte göra om nattens pärs!

    SvaraRadera