En nybörjarblogg med en nybörjare i trädgården...

Här ska jag försöka dokumentera försöken att sköta om diverse växter på min vildvuxna men fina sommarstugetomt i Sörmland...

söndag 10 mars 2013

Blomsådder..

Eftersom jag lastade av lite frösådder på landet i fredags blev det ny plats för mer frösådder. Detta kom ner i jorden ikväll:

Rudbeckia Purpurea "Purple"

Bild lånad från Ebay UK













Rudbeckia "Marmalade"

Bild lånad från Ebay UK















Zinnia "Giant Pink Elegans"
Bild lånad från Ebay UK












Tithonia (Mexican sunflower)

Bild lånad från Ebay UK

2 kommentarer:

  1. Snyggt pionfoto!!! Sådan har jag haft i mitt tidigare liv, den doftar kardemummabulle. Och är så vacker! När du försått luktärter så här tidigt, har du satt fröna i höga krukor eller?

    Jag har mina höga planteringsboxar på landet så jag får avvakta lite till, men jag sådde några frön i en vanlig liten plastkruka i går. Får se hur det går.

    SvaraRadera
  2. Hej E! När jag skolat om luktärtorna har jag försökt ha en lite djupare kruka. Alternativet är att fröså dem i toapappersrullar och där låta de utveckla sitt rotsystem. Tror de kan stå så rätt länge.

    SvaraRadera