En nybörjarblogg med en nybörjare i trädgården...

Här ska jag försöka dokumentera försöken att sköta om diverse växter på min vildvuxna men fina sommarstugetomt i Sörmland...

lördag 22 juni 2013

Krasse, problem med brysslar, majs och paprika

Den korallröda krassen pryder verkligen odlingslådorna.

Jag har fått ohyra på brysselplantorna och broccolin. Kanske nån typ av kålfluga, vet ej men det kommer nog inte bli nån skörd. Nyttig erfarenhet!

Squashen växer fint, här en gul sort.

Majsen växer bra i växthuset och har bildat frukter (?), dock ska de pollineras via vinden och det är ju svårt i ett växthus..? Kanske får jag lyfta ut påsen som de växer i. Förra året kom det ju inga frukter men då hade jag sått majs från Peru, en present från svärföräldrarnas besök.

Paprikorna växer bra i växthuset och ser ut att få mycket frukter.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar