En nybörjarblogg med en nybörjare i trädgården...

Här ska jag försöka dokumentera försöken att sköta om diverse växter på min vildvuxna men fina sommarstugetomt i Sörmland...

fredag 7 juni 2013

Julita Gård

Mamma och jag besökte Julita Gård igår, det var fint och inspirerande. Stället ägs av Nordiska museet och är väldigt välskött. Den fina gården är från 1907 och har vacker äppellund, köksträdgård, växthus med mera. Det ligger alldeles vid sjön Öljaren. Pionträdgården var jättefin men om en månad är det nog helt fantastiskt för då har de flesta slagit ut.

Rabarbern var helt otroligt stor och sparrisen hade gått i blom. Inne i växthuset fanns många olika pelargonsorter.

Jag fick med mig lite äppelcider som producerats av Julitaäpplen.

Lunch avnjöts på värdshuset där tydligen Tommy Myllimäki är kock. Jättegod mat men urdålig service. En bra dag sammanfattningsvis!



































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar