En nybörjarblogg med en nybörjare i trädgården...

Här ska jag försöka dokumentera försöken att sköta om diverse växter på min vildvuxna men fina sommarstugetomt i Sörmland...

söndag 16 juni 2013

Fin väderhelg

Lite regn bland soltimmarna men det är bara bra för det gröna. Lägesrapport: allt växer snabbt nu, odlingslådorna ser fina ut och det är fortfarande mycket ärtor att skörda. Kommer bli mycket bondbönor!

Växthuset är fortfarande ganska fullt. Vinranka (ny) ser ut att bildat frukter. Sydde en kappa till diskhon vilket jag tyckte blev rätt fint. Vackert med nepeta och krasse "Cherry Rose" tillsammans.

Har drabbats av lite utmattning när det gäller att plantera ut allt, jag liksom snubblar på målsnöret. En del småplantor gitter jag liksom inte göra nåt med.

Potatisen växer bra i påsen och hinkarna.



























2 kommentarer:

  1. Oj vad det växer! Din nepeta är ju jättestor jämfört med mina! Och tomaterna och allt annat med för den delen.

    SvaraRadera
  2. Sista bilden är min favorit!!!!!

    Kram m

    SvaraRadera