En nybörjarblogg med en nybörjare i trädgården...

Här ska jag försöka dokumentera försöken att sköta om diverse växter på min vildvuxna men fina sommarstugetomt i Sörmland...

söndag 10 februari 2013

Förrådsläget, körsbärsträd i blom och snölek

I förådet verkar plantorna få tillräckligt med ljus. Bondbönorna har toppats och bor nu i en lite större kruka, dock inte alltför stor.











Mitt körsbärsträd är nu i blom på bar kvist vilket är fantastiskt, vilka vackra nätta små blommor! Jag tror det måste få leva i en kruka för har svårt att tro att ett sånt här träd kan klara våra hemska vintrar och långa och blöta vårar och höstar..men visst är det sagolikt fint. Ser helt overkligt ut.

























Chloe gillar som sagt att spela fotboll och i helgen var hon lycklig för att få kasta sig i snön och spela fotboll!





3 kommentarer:

  1. Körsbäret är ju underbart! Och Chloe med! Men du hade väl ingen växtbelysning i förrådet!? Eller hur var det? Jag funderar på om jag ska skaffa men jag har inget bra ställe eftersom de är ganska klumpiga. Och det har ju gått hittills.... Kram

    SvaraRadera
  2. Nä ingen belysning men det är ganska ljust. Kram

    SvaraRadera
  3. Men oj, redan blomma! Och så fin!!

    Kram
    //Linda

    SvaraRadera