En nybörjarblogg med en nybörjare i trädgården...

Här ska jag försöka dokumentera försöken att sköta om diverse växter på min vildvuxna men fina sommarstugetomt i Sörmland...

söndag 17 februari 2013

Chili och vallmo

Nu tittar chilin upp ur jorden: "little elf dwarf".
Bild lånad från Ebay




 








Paprikan från förra året verkar gro bra och trivdes utmärkt i växthuset.











Ikväll ska jag så dessa vackra vallmo; "Flemish antique" - är de inte härligt flamboyanta!



Bild lånad från Ebay
 

4 kommentarer:

  1. Eftersom jag är lite avundsjuk av mej så blir jag glad att se att mina chiliplantor är lika stora som dina! Någon paprika vill jag inte ha. Men vilka fina vallmoblommor, hoppas de blir lika flamboyanta i verkligheten. Ett inte alltför ofta använt ord - men lika härligt som blommorna. Kram

    SvaraRadera
  2. Hej, här var det mycket inspiration och växtkraft! Mitt förtsa besök och jag återkommer gärna - välkommen att titta in hos mig.
    Ha en bra dag.
    Lotta

    SvaraRadera
  3. Oj, vilken fin sort! Den måste jag testa. Har du odlat den tidigare?

    Kram
    //Linda

    SvaraRadera
  4. Hej Linda, nej det är första gången. Hoppas den blir lika tjusig som på bilden bara... :-)

    SvaraRadera