En nybörjarblogg med en nybörjare i trädgården...

Här ska jag försöka dokumentera försöken att sköta om diverse växter på min vildvuxna men fina sommarstugetomt i Sörmland...

måndag 18 februari 2013

Begäret har satt in!

Nu kan jag knappt hålla mig: en av mina trogna Ebaysäljare har MASSOR av olika nävsorter! Vi pratar ett tjugotal sorter som inte finns här. Jag känner att jag bara MÅSTE ha de här sorterna och har inte vågat gå in och välja ut vilja som ska få komma till Sverige och vilka som måste prioriteras bort..! Hjääälp. Finns det rehab för växtsamlare - jag är en sån! Det är ju så kul. Och spännande. Och härligt att se. Och så vidare...

1 kommentar:

  1. Köp, köp!!! Det finns värre tillstånd än växtberoende, det skadar i vart fall ingen annan.

    Vi måste ses snart, som sagt, för att uppdatera oss. Gamla orangeriet i Bergianska byter ägare i månadsskiftet. Hoppas det blir lika bra som tidigare! Nu kommer sportlovet, men sedan tycker jag vi ska ses. Kram

    SvaraRadera