En nybörjarblogg med en nybörjare i trädgården...

Här ska jag försöka dokumentera försöken att sköta om diverse växter på min vildvuxna men fina sommarstugetomt i Sörmland...

onsdag 12 december 2012

Mer tomater..

Oj vilken tur jag hade. I en av de engelska trädgårdstidningarna som jag beställde på Ebay och som kom som ett 7,5 kg tungt paket (!) fanns fröer till sallad och cocktailtomater, klassikern "Gardener's Delight". E och A: köp inga egna fröer, jag kommer överrösa er med plantor snart!!

2 kommentarer:

  1. Bra, men du kan väl dröja ett tag med att så. Det lönar sej knappt före början av mars månad.

    SvaraRadera
  2. Haha, mars månad?? Tokfrans. Det är alldeles för sent för mig, jag skulle aldrig kunna hålla fingrarna ifrån såburken så länge! Jag tycker nog det lönade sig med tidig sådd förra året, jag hade ju skörd i slutet av juli, början av augusti.

    SvaraRadera