En nybörjarblogg med en nybörjare i trädgården...

Här ska jag försöka dokumentera försöken att sköta om diverse växter på min vildvuxna men fina sommarstugetomt i Sörmland...

onsdag 12 december 2012

Årsgammal basilikaplanta

Nu har min köksbasilika fått återgå till komposten. Vilken kämpe, frösådd från E:s fröblandning med tolv sorters basilika. Har gett så mycket skörd vilket varit perfekt för matlagningen. Frösådde 5/12 2011! Den har alltså varit en riktigt prisvärd och generös skörd på några frön..

3 kommentarer:

  1. Vad tror du om att byta jord? Då kanske den skulle fortsätta att trivas? Jag vet inte, det är ju enkelt att så nytt.

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Nä jag sår nytt! Nu är det sallad som ska gro i krukan :-)

    SvaraRadera