En nybörjarblogg med en nybörjare i trädgården...

Här ska jag försöka dokumentera försöken att sköta om diverse växter på min vildvuxna men fina sommarstugetomt i Sörmland...

fredag 19 april 2013

Vårtecken del 2 och odlingsförberedelser

Härligt att nu upptäcka alla fina vårblommor som tittar upp på tomten!

Jag har riktigt många plantor nu, förrådet är belamrat med såväl ärtplantor som bönor, kål, brysslar, lila broccoli, kronärtskocka, majs, squash, paprika, chili, tomater med mera.

Dock är jorden för kall att plantera nåt i så det blir till att vänta. Jag grävde igenom jorden på förra årets två odlingslådor där jag provade "square foot gardening". Jag lade över några fönster som kan hjälpa till att värma jorden. I år ska J bygga minst fyra lådor till, jippiee!

Annars var vädret lite halvdåligt, regn och uppehåll om vartannat.

Imorgon åker jag och Chloe och hälsar på A i Roslagen, det kommer trädgårdsinspekteras en hel del och även bli tid för andra trevliga stunder.

Köpte förresten en (till) stegräknare igår för att hålla reda på mina joggingvedermödor, som kuriosa kan nämnas att jag idag gått 9129 steg! Dessa steg måste ha tagits när jag trampat fram och tillbaka i trädgården! Det är motsvarande 6,8 km tydligen! Wow!







1 kommentar:

  1. Sen i vår måste du komma till mej också! Just nu inte något att se. Fortfarande snödrivor även om barmarken brer ut sej allt mer. Snäll J du har! Kramar o hälsa A. Eva

    SvaraRadera