En nybörjarblogg med en nybörjare i trädgården...

Här ska jag försöka dokumentera försöken att sköta om diverse växter på min vildvuxna men fina sommarstugetomt i Sörmland...

måndag 22 april 2013

Helgbesök i Roslagen

Trevligt att besöka Roslagen och A, L och gamla järnladyn Grynet, 9-årig Golden Retriever. Snön hade smält och vi skulle försöka oss på lite svedjebränning men det var fortfarande för blött.

Chloe hade underbart kul och sprang outtröttligt runt och även Grynet valplekte så det var kul att se. Hon höll sig fint på tomten trots att det inte finns stängsel.

I hagen går kor och vi fick ofta publik med nyfikna tjurar o kvigor som stirrade på oss. En kviga rymde och stod helt plötsligt i trädgården! Bonden ringdes in och efter en del tjat återvände hon till kompisarna.

A hade sådder inomhus med lysrör, det var stor skillnad på mina som är mindre. Nästa år blir det lysrör för mig med.

Nu är jag på väg till Norrköping för möten, har med mig fyra små tomatplantor till kollega.

Ha en bra vecka!















1 kommentar:

  1. Åh så mysigt ni hade! Rena rama bondlandet. Det är väl A:s pallkrageodling man ser? Kram e

    SvaraRadera