En nybörjarblogg med en nybörjare i trädgården...

Här ska jag försöka dokumentera försöken att sköta om diverse växter på min vildvuxna men fina sommarstugetomt i Sörmland...

fredag 6 juli 2012

Fredagsrundan i trädgården

Nu blommar det fint och jag hinner knappt fota allt, det är ju så utspritt emellanåt :-) Ingen direkt ordning med andra ord men det spelar ingen roll. Det är det som är så KUL med trädgård, man gör ju precis som man själv vill och kan helt skita i alla regler och konventioner och att man ska göra det ena eller det andra, detta bygger på lust och upptäckarglädje! Klart beroendeframkallande hobby.

Pion okänd sort - doftar underbart!

Pion Festiva Maxima - härligt rufsig och väldoftande!

Fågelbad och rosenskära (nåt med "Pink...")

Svartöga
Tigeröga - från E!
Matchande frösådda penséer

Nu har klätterrosen Goldstern en blomma! Fin!

Frösådd klint "Black Knight"
Buskros "Iceberg"
Luktärtor
Krollilja
Krollilja

1 kommentar:

  1. Härligt!!! Tänk att gå ut i trädgården och bara plocka för att sätta i vas, eller ge bort som skrev om förut. Min tigeröga blommar inte ännu, men snart så. Inte mina luktärter, svartöga eller rosenskära (förutom den som står i komposten) heller för den delen. Jag jämförde temperaturprognosen här med den i Björnlunda, min ena dotter hyr i närheten, det skiljer ungefär 4 - 5 grader. Och nu är det ändå varmt.

    SvaraRadera