En nybörjarblogg med en nybörjare i trädgården...

Här ska jag försöka dokumentera försöken att sköta om diverse växter på min vildvuxna men fina sommarstugetomt i Sörmland...

söndag 9 september 2012

Lite bilder från helgen..

Växthuset börjar bli fullt igen men den trevligaste tiden i glashuset är våren och hösten. Så himla skönt att stå och pula i 25 graders värme medan det blåser lite snålt utanför.


Inut í växthuset





















Gurkodlingen verkar gå bra, det växer för fullt. 
Växthusgurka





















Paprika (frösådd)






















Tomat på mogning





















Frösådder
























Det enda plommonet i år :-)























Odlingslådan där palsternacka och bondbönor frodas





















Odlingslådan





















Narcisstobak





















Nu är björnbären mogna!





















Årets sista ros?





















Klätterrosen i rosbågen blommar igen!





















Apelsinträdet blommar!





















Dahlia

1 kommentar:

  1. Växthuset så här års är en oerhörd tillgång, allt frodas, både växter och jag. Roligt att dina björnbär mognar. Men rosorna har väl lite tid kvar. Tänk en ros i allhelgonahelgen! Lite avundsjuk på dina gurkor, mina åkte ut för länge sedan. Kanske vattnade jag för mycket, eller så var det för kallt.

    SvaraRadera