En nybörjarblogg med en nybörjare i trädgården...

Här ska jag försöka dokumentera försöken att sköta om diverse växter på min vildvuxna men fina sommarstugetomt i Sörmland...

lördag 22 mars 2014

Vårfint i gräset

Nu blommar det på landet! Av någon anledning blev bilderna suddiga... Krokus, vintergäck och andra lökar. 

Rabarbern och vallmon på väg upp!

De första frösådderna som behövde omskolning åkte bil till landet och står nu i växthuset med frostvakt. Nu är bondbönor, borlottibönor, rosenskära, sockerärtor och tomater på gång! 

Chloe och jag promenerade i skogen i över en timme och satt en stund vid Mäkaren. Underbar dag!












1 kommentar:

  1. Exotiska växter. Eller bilder! Fantastiskt när våren kommer! Att du redan har satt in växter i växthuset! wow! Själv har jag suttit inne och grunnat över pensionen. Nu närmar sig sanningens ögonblick. Får jag någon tjänstepension?

    SvaraRadera