En nybörjarblogg med en nybörjare i trädgården...

Här ska jag försöka dokumentera försöken att sköta om diverse växter på min vildvuxna men fina sommarstugetomt i Sörmland...

onsdag 17 juli 2013

Långlivade resp kortlivade

Lejongap var en ny bekantskap för mig och en positiv sådan: de är otroligt långlivade. Och vackra! Mina krasseplantor har varit tidigblommande och kan nu sägas sjunga på sista versen. Man kan så i omgångar eller växla till andra sommarblommor när de gjort sitt.

Zinniorna blommar nu med sitt lite stela sätt och det är också fint. Mina tagetes "Lemon Gem" verkar ha fått med sig en släkting: "Tangerine Gem", även den mycket rikblommande och vacker.

Min malva "Mystic Merlin" från förra årets fröinköp är fin!

Kronärtskockan växer till sig, undrar om det bara blir en skocka??













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar